Twoja wyszukiwarka
Dieta 1000 kcal
Dieta 1200 kcal
Dieta 1500 kcal
Dieta 1700 kcal
Dieta Andersona
Dieta białkowa
Dieta Colette Lefort
Dieta czekoladowa
Dieta Diamondów
Dieta doktora Atkinsa
Dieta doktora Haya - niełączenia
Dieta hollywoodzka
Dieta japońska
Dieta jogurtowa
Dieta kopenhaska
Dieta księżycowa
Dieta makrobiotyczna
Dieta plaż południowych
Dieta po 40
Dieta przemienna
Dieta sokowa
Dieta sportowa
Dieta surówkowa
Dieta śródziemnomorska
Dieta w ciąży
Dieta w cukrzycy
Dieta witaminowa
Dieta ziemniaczana
Forum odchudzanie
Linki
>>  Polska Akcja Humanitarna


>>  Powiadom znajomego
       o stronie internetowej
       odchudzanie4u.fm.interia.pl

Podaj adres e-mail:




Dieta przemienna

Założenia - dieta przemienna:
    Jest to właściwie rodzaj diety niełączenia. Różnica polega na tym, że każdego dnia je się tylko jeden rodzaj produktów. Ten sposób żywienia pozwala na zaspokojenie głodu, a jednocześnie powoduje utratę wagi. Jednorodne pokarmy są łatwiej trawione i przemieniane w energię. W ciągu 2 tygodni można pozbyć się nawet 4 kg. Są różne modyfikacje diet przemiennych. Jedna z najpopularniejszych polega na tym, że je się na przemian jednego dnia tylko owoce i warzywa, następnego zaś wyłącznie produkty białkowe (nabiał, mięso, ryby). Potrawy powinny być przyrządzane bez dodatku tłuszczu - najlepiej pieczone w folii aluminiowej lub specjalnych rękawach, grillowane albo gotowane na parze. Należy unikać panierowania i smażenia. Sięgając po owoce, pamiętajmy, że w dowolnej ilości można delektować się arbuzami, grejpfrutami, melonami, w trochę mniejszych porcjach - morelami, czereśniami, śliwkami, brzoskwiniami i pomarańczami. Z warzyw zalecane są przede wszystkim: buraki, selery, bakłażany, kabaczki, pomidory, ogórki, marchew, cykoria. W dzień białkowy trzeba odżywiać się mięsem (z wyłączeniem wieprzowiny), chudym nabiałem, jajkami, rybami. Należy zupełnie zrezygnować z soli. Podczas diety należy dużo pić, co najmniej 2 l płynów dziennie - najlepiej niegazowaną wodę mineralną, herbatę zieloną i owocową, napary ziołowe. Czarna herbata i kawa też są dozwolone. W dni owocowo-warzywne można również pić świeżo wyciskane soki z zalecanych warzyw i owoców. Zaletą kuracji jest nieodczuwanie głodu i zapewnienie organizmowi odpowiedniej ilości witamin i mikroelementów. Jednak w dni owocowo-warzywne brakuje w niej pełnowartościowego białka. Dieta, ze względu na pewną monotonię posiłków, szybko staje się nużąca. Można ją więc traktować jako metodę na zrzucenie w krótkim czasie kilku zbędnych kilogramów.

Przykład - dieta przemienna:
Dzień owocowo-warzywny:
Śniadanie: dwa duże grejpfruty, herbatka owocowa
Obiad: bukiet warzyw gotowanych na parze, na deser brzoskwinia
Kolacja: sałatka z pomidora, sałaty lodowej, ogórka z sosem winegret, świeżo wyciśnięty sok z marchwi

Dzień białkowy:
Śniadanie: jajko na twardo, plaster chudego białego sera, kawa
Obiad: pierś kurczaka z grilla (bez skórki), chudy jogurt naturalny
Kolacja: chuda ryba (np. dorsz) pieczona w folii

Inna wersja diety przemiennej (na 7 dni):
1. dzień - tylko chude mięso (wołowina, drób, cielęcina) gotowane, z grilla, pieczone, chude wędliny,
2. dzień - jaja w różnych postaciach, przygotowywane bez tłuszczu (np. na twardo, na miękko),
3. dzień - produkty mleczne: chude sery, kefiry, jogurty,
4. dzień - ryby pieczone w folii lub na grillu, gotowane na parze (bez tłuszczu i panierki),
5. dzień - tylko owoce,
6. dzień - warzywa gotowane lub pieczone (również strączkowe),
7. dzień - można jeść to, na co ma się ochotę, pod warunkiem, że nie są to potrawy tłuste i słodkie.

Źródło: www.mojegotowanie.pl






  Powyżej prezentujemy ofertę Złotych Myśli. Oferta obejmuje e-booki (także w wersji drukowanej oraz audio). E-booki przeznaczone są do czytania na ekranie monitora i możesz je mieć tuż po zamówieniu i opłaceniu. Zapraszamy...


Strona startowa  |   Kontakt  |   Dodaj do ulubionych
Copyright © odchudzanie4u.fm.interia.pl    |    Kopiowanie zawartości serwisu bez zgody jest zabronione